Het nieuwe zakenreizen: bewuster en met meer oog voor comfort
Partner content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Het zakenreisgedrag is na covid-19 veranderd: bedrijven kiezen bewuster wanneer ze op zakenreis gaan met het vliegtuig, zowel omwille van kostenbesparingen als milieudoestellingen, maar persoonlijke contacten met partners en klanten, en een comfortabele werkreis blijven meer dan ooit cruciaal. Op Brussels Airport herstelt het aantal Belgische zakenreizigers zich na de covid-pandemie, en er is een continue positieve tendens merkbaar. De luchthaven zet volop in op de zakenreiziger met heel wat diensten die de efficiëntie, het comfort en het werken onderweg nog aangenamer maken.
Zoals de coronapandemie ervoor gezorgd heeft dat thuiswerk nu in elk bedrijf een standaard mogelijkheid is, heeft dit ook voor de zakenreizen voor nieuwe tendensen gezorgd, ziet Brussels Airport. Bedrijven kiezen bewuster hun zakenreizen. Op korte afstand zijn videoconferenties een alternatief geworden, zowel om kosten te drukken, als omwille van milieubewustzijn. Maar de vraag om te reizen blijft: de Belgische zakenreiziger kiest bewust voor reizen op middellange en lange afstand met het vliegtuig. Het persoonlijk ontmoeten van klanten en partners is cruciaal voor onze economie en zakenwereld.
Een sterk netwerk en vlotte processen
Zakenreizigers zijn op zoek naar een vlotte verbinding met hun eindbestemming en de mogelijkheid om onderweg te werken en zo min mogelijk tijd te verliezen. Brussels Airport biedt een netwerk van bijna 200 rechtstreekse bestemmingen, met daarbovenop heel wat connecties via de belangrijkste overzeese hubs zoals New York, Dubai of Singapore. De troef van deze luchthaven op mensenmaat is dat alles er overzichtelijk en vlot te vinden is, van check-in over veiligheidsscreening tot de paspoortcontrole.
Efficiëntie en comfort troef
Brussels Airport speelt nog verder in op de behoeften van de zakenreiziger met comfortservices zoals de Diamond Lounges, Fast Lane en een Online Shop.
De rustige Diamond Lounges hebben snelle wifi-verbindingen en zijn het perfecte mobiele kantoor waar zakenreizigers ongestoord kunnen doorwerken. De Lounge in Pier A is recent vernieuwd voor nog meer comfort. Een toegangsticket voor de Diamond Lounge is apart te boeken ook wie in Economy Class vliegt, kan hier gebruik van maken. Boeken kan vanaf dertig dagen tot één uur voor de vlucht. Ontbijt, lunch, snacks en een selectie dranken zijn inbegrepen.
Met de Fast Lane Pass kan men nog sneller door de veiligheidscontrole. Ook de Fast Lane is afzonderlijk te boeken en dus beschikbaar voor alle passagiers.
Voor frequente zakenreizigers bundelt Enjoy! Gold het beste van bovenstaande voordelen. Met Enjoy! Gold geniet men een jaar lang van 10 Fast Lane Passes, 10 Diamond Lounge Passes en 3 bTags voor bagagetracking om zo te volgen waar de bagage is en wanneer men deze kan op halen.
Voor zakenreizigers die efficiënt willen shoppen, biedt Brussels Airport de mogelijkheid om belastingvrij allerlei lekkernijen en luxeproducten te kopen via de Online Shop en afhaalpunten. Men kan vooraf rustig kiezen uit het uitgebreide aanbod en de bestelling voor of na de vlucht afhalen in een van de afhaalpunten op de luchthaven. Bestellen kan tot 14 uur voor de vlucht.
Ontdek hier alle pre-flight diensten van Brussels Airport.