Auto Auto Volkswagen ID.7: beter laat dan nooit Volkswagen was het eerste volumemerk dat aankondigde de omslag naar elektrische aandrijving te maken. Het slechte nieuws is dat de Duitse constructeur te overhaast tewerk is gegaan en dat de ID.3 bij zijn lancering in 2020 niet beantwoordde aan de hoge verwachtingen. Benieuwd of, vier jaar later, de ID.7 dat wel kan.
Auto Auto Akkoord over e-fuels komt klimaat én consumentenvertrouwen niet ten goede Afgelopen vrijdag stemden de Europese regeringsleiders in Brussel in met een aanpassing van het akkoord van oktober 2022 over het verbod op de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren na 2035. Door de aanpassing mogen ook na 2035 nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor worden verkocht voor zover die rijden op zogenaamde e-fuels.
Auto Auto In de nasleep van dieselgate: hoe groot zijn de slaagkansen van Volkswagen-topman Blume? In 2015 raakte bekend dat Volkswagen had gesjoemeld om de slechte emissiescores van zijn dieselmotoren te maskeren. Opeenvolgende voorzitters slaagden er niet in de sereniteit te doen wederkeren. Nu is nu alle hoop gevestigd op Oliver Blume. Maar hoe realistisch zijn diens slaagkansen?