Auto Auto Waarom Japanse merken meer gaan samenwerken: wie wordt daar beter of slechter van? Honda, Mitsubishi en Nissan gaan hun bundelen krachten. Met de schaalvergroting willen zij de ontwikkelings- en productiekosten van hun elektrische voertuigen spreiden en hun aankoopkracht verhogen. Zij hopen zo hun concurrentiepositie te versterken.
Auto Auto De Mercedes CLE Cabrio: waar veel zon is, is ook veel schaduw De viering in 2023 van de 120ste verjaardag van de cabrio is er eentje in mineur geworden. De verkoop van cabrio’s loopt al enkele jaren dramatisch terug, om meerdere redenen. Met de CLE cabrio lanceert pionier Mercedes een nieuw model dat het hart van menige cabrioliefhebber sneller doet slaat. Onze auto-expert legt uit waarom.
Auto Auto Mercedes wint prestigeduel van BMW in luxesegment Het nieuwe jaar is slecht begonnen voor BMW. Na drie jaar moet de Beierse constructeur de koppositie in het luxesegment opnieuw afgeven aan aartsrivaal Mercedes. Beide volgen een compleet verschillende strategie, in 2023 was die van Mercedes blijkbaar de betere.
Auto Auto Made in China, het nieuwe kwaliteitslabel in wording voor auto's China rijdt met de fiets, Europa met de auto. Zo zag de wereld eruit voor het aantreden van de nieuwe generatie leiders in Peking. Dat bewind heeft in twee decennia van China een economische wereldmacht gemaakt. Ten koste van Europa. Nu rijdt China met de auto en Europa met de fiets.
Auto Auto Autosport: hét platform voor technologie en marketing Meer dan ooit zijn autoconstructeurs betrokken partij in de autosport. Wat ze daar vroeger kwamen zoeken en wat de grote merken vandaag naar het circuit lokt.