Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Homo in het onderwijs? Veel leerkrachten verdwijnen op school weer in de kast’
Opinie | Katrien Heleu Opinie | Katrien Heleu ‘Waarom ik donderdag voor het eerst in meer dan 10 jaar zal staken’
Opinie | Kato De Winne Opinie | Kato De Winne ‘Of het vak godsdienst uitgehold wordt, hangt niet af van het feit of de leerkracht wel of niet gedoopt is’
Opinie | Leni Franken Opinie | Leni Franken ‘Wat als de Kerk haar eigen vak niet meer ernstig neemt?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Het is niet de opdracht van scholen (alleen) om leerlingen tegen dickpics te beschermen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Leerkrachten hebben geen recht van spreken omdat ze zoveel vakantie hebben? Wat een dom argument’
Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Pensioen leerkrachten? Achter al dat gegoochel met cijfers, schuilt een complexe realiteit’
Opinie | Johan Van Holderbeke Opinie | Johan Van Holderbeke ‘Waarom leerkrachten die anders weigeren om te staken nu wél meedoen’
Opinie | Luc Sels Opinie | Luc Sels ‘Laten we onze kennis gebruiken om de wereld beter te maken voor iedereen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Mijn nieuwjaarswens? Een geschikte plek voor élke leerling’
Opinie | Hendrik Van Steenbrugge Opinie | Hendrik Van Steenbrugge ‘Snel nieuwe schoolboeken invoeren? Voorzie liever in tijd en ruimte voor leerkrachten’
Opinie | Christiaan Van Echelpoel Opinie | Christiaan Van Echelpoel ‘Is het onderwijs echt ‘een trage tanker’? Die beeldspraak klopt niet’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Lerarentekort? Stuur ons jouw verhalen over die ene leerkracht die je nooit meer zal vergeten’
Opinie | Trudo Herman Opinie | Trudo Herman ‘Professionalisering in het onderwijs? Klinkt positief, maar dat kan ook verkeerd uitdraaien’
Opinie | Willem Konings Opinie | Willem Konings ‘Pleidooi voor meer kwetsbaarheid tussen scholen en ouders’
Opinie | Stijn Kerkhofs Opinie | Stijn Kerkhofs ‘Willen we dat leerlingen een diploma thuis halen of op school?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Krijgen (hoog)begaafde leerlingen straks écht wat ze verdienen?’
Opinie | Ides Nicaise Opinie | Ides Nicaise ‘Gelijke kansen? Het recht op onderwijs wordt op alle niveaus wat meer voorwaardelijk’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Vertrouwen winnen bij de leerkrachten? Zuhal Demir gaat beter in de leer bij Caroline Gennez’
Opinie | Brecht Nuyts Opinie | Brecht Nuyts ‘Hoe herontdekken we de vergeten kern van mensenrechten?’
Opinie | Shela Van Puyvelde Opinie | Shela Van Puyvelde ‘Kleuteronderwijs hervormen? Hopelijk luistert de politiek dan naar de mensen die elke dag voor de klas staan’
Opinie | Esther Gheyssens Opinie | Esther Gheyssens ‘Opdracht voor de school of voor de ouders? Problemen in het onderwijs aanpakken is gedeelde verantwoordelijkheid’
Opinie | Els Van Emelen Opinie | Els Van Emelen ‘Wat er misloopt in het wiskundeonderwijs en hoe we het kunnen herstellen’
Opinie | Sabine Verbiest Opinie | Sabine Verbiest ‘Ondersteun scholen bij het toegankelijk maken van hun infrastructuur’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Ook uw kind moet minstens één keer zijn huiswerk kunnen verprutsen’
Opinie | Bruno De Lille Battaille Opinie | Bruno De Lille Battaille ‘Allah zit in mijn klas (maar dat hoeft niet erg te zijn)’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘De lat mag nog hoger: onderwijs moet meer zijn dan een kansenmachine’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Door te snoeien in taalopleidingen dreigt Nederland zijn samenleving te verarmen’
Opinie | Jeroen Martens Opinie | Jeroen Martens ‘Stem van studenten valt niet langer te negeren: België moet bijbenen met stagevergoeding’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Vak ‘Interlevensbeschouwelijke Dialoog’ brengt onze levensbeschouwelijke vrijheid in gevaar’
Opinie | Caroline Vrijens Opinie | Caroline Vrijens ‘AI op school: moeten we echt alles doen wat technisch mogelijk is?’
Opinie | Dirk Van Damme Opinie | Dirk Van Damme ‘Verstaatsing van onderwijs is slecht voor kwaliteit’
Opinie | Yves Vanden Auweele Opinie | Yves Vanden Auweele ‘Mentale gezondheid? Enkel focussen op de veerkracht van de individuele jongere is niet voldoende’
Opinie | Els Talloen Opinie | Els Talloen ‘Nieuwe Digisprong valt toe te juichen, als we leren uit de lessen van het verleden’
Opinie | Greet Decin Opinie | Greet Decin ‘Nieuw Vlaams regeerakkoord motiveert leraren, directies en ouders niet’
Opinie | Julien De Wit Opinie | Julien De Wit ‘Wat AI in het onderwijs betreft, staan we nog nergens’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Vinden we het echt normaal dat 16-jarigen in het volwassenenonderwijs terechtkomen?’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Democratie en ethisch leiderschap? Ondanks maandenlang protest blijft UAntwerpen zich verschuilen achter bureaucratie en vage excuses’
Opinie | Wim Vandenbussche Opinie | Wim Vandenbussche ‘Niemand is gebaat bij een maatregel die de universiteiten in het hart treft’
Opinie | Hans Maertens Opinie | Hans Maertens ‘Vier voorstellen om het hoger onderwijs klaar te maken voor de demografische verschuivingen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Willen we echt leerlingen van het vierde leerjaar rechtstreeks naar de middelbare school sturen?’
Opinie | Mattias Van der Vloet Opinie | Mattias Van der Vloet ‘Onderwijs draait om meer dan zelfontplooiing en marktgerichte vaardigheden’
Opinie | Celia Groothedde Opinie | Celia Groothedde ‘Zou u uw kinderen nog naar een school sturen die de knuppel achter de rug houdt?’
Column | Jelle Dehaen Column | Jelle Dehaen ‘Taaltestfarce: de Vlaams-nationalisten zijn vijanden van het correcte Nederlands geworden’
Opinie | Maarten Simons Opinie | Maarten Simons ‘Willen ouders en kinderen goed onderwijs of goed kunnen presteren op Vlaamse toetsen?’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘De Vlaamse onderhandelaars denken beter twee keer na voor ze leerkrachten nog meer aan de leiband leggen’
Opinie | Vrijdaggroep Opinie | Vrijdaggroep ‘Leren gebeurt ook buiten de schoolmuren: ‘Brede Scholen’ zijn unieke kans om onderwijsongelijkheid aan te pakken’
Opinie | Mieke Valcke Opinie | Mieke Valcke ‘Heel wat pijnlijke evoluties in het onderwijs hangen samen met een gebrek aan woonkwaliteit’
Opinie | Peter Verluyten Opinie | Peter Verluyten ‘Tweede zit voor Vlaamse toetsen: wat zeggen deze testen over de aanpak van een school?’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Vrijheid van onderwijs gaat over meer dan over koepels’
Opinie | Dirk Berckmans Opinie | Dirk Berckmans ‘Laat leerlingen niet langer het slachtoffer zijn van het succes van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel’
Opinie | Wim Vandenbussche Opinie | Wim Vandenbussche ‘De wereldwijde studie van het Nederlands is een passage waard in het Vlaamse regeerakkoord’
Opinie | Vrije Tribune Opinie | Vrije Tribune ‘Door van Frans een keuzevak te maken, zullen we de problemen niet oplossen’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘De tien geboden in de klas? Onderwijs kan nooit helemaal neutraal zijn’
Opinie | Filip Verneert Opinie | Filip Verneert ‘Creatief denken kun je wél stimuleren in het onderwijs’
Bijgedachte | Onderwijs Bijgedachte | Onderwijs ‘Duizenden jongeren passen gewoon niet meer in het Vlaamse onderwijs’
Opinie | Trudo Herman Opinie | Trudo Herman ‘Onderwijsinspectie worstelt met een erfenis van enkele decennia geleden’
Opinie | Jonathan Holslag Opinie | Jonathan Holslag ‘Studentenprotest? Vredesvlag zou meer op zijn plaats zijn dan de Palestijnse vlag’
Column | Ann Peuteman Column | Ann Peuteman ‘Een Digisprong? Laptops worden gebruikt als veredelde invulboeken’
Column | Martha Balthazar Column | Martha Balthazar ‘De “studentenintifada” toont wat de onderbuik en het potentieel van een universiteit is’
Opinie | Jonge Academie Opinie | Jonge Academie ‘Bij de komende verkiezingen staat academische vrijheid op het spel’
Opinie | Jonathan Holslag Opinie | Jonathan Holslag ‘Teloorgang van begrijpend lezen: één van de belangrijkste zwaktes van onze rijke Europese samenleving’
Opinie ‘Veel leerkrachten zitten met een onbehaaglijk gevoel: de mensen aan de knoppen kunnen het niet’