Opinie | Anas Laytouss Opinie | Anas Laytouss 'Leerkrachten mogen het Israëlisch-Palestijns conflict in de klas niet negeren' De spanningen en polarisatie over het conflict tussen Palestina en Israël komen ook het klaslokaal binnen. Tijdens bijvoorbeeld lessen islamitische godsdienst kan dat resulteren in een goed gesprek waarbij leerlingen die zich sterk identificeren met de Palestijnse kwestie zich erkend voelen in hun grieven, maar het kan ook leiden tot nog meer wij/zij-denken. Anas Laytouss vertelt hoe leerkrachten hier mee om kunnen of moeten gaan.
Opinie | Sidi Mohamed El Omari Opinie | Sidi Mohamed El Omari 'Moslimraad: niet de juiste weg naar vertegenwoordiging van onze gemeenschap' Sidi El Omari van Karama Solidarity stelt zich vragen bij de oprichting en transparantie van de nieuwe Moslimraad van België. Hij stelt voor hoe het beter zou kunnen.
Opinie | Julien De Wit Opinie | Julien De Wit 'Los schoolmoeheid op en leerlingen zullen beter presteren op school' 'Om te vermijden dat nog meer jongeren schoolmoe worden, moeten we anders gaan nadenken over oriëntering en studiekeuze', schrijft Julien De Wit.