Maatschappij Maatschappij Jong Talent: Shanice Engel (31) zet influencermarketing in om maatschappelijke kwesties aan te kaarten ‘Influencermarketing kan veel meer doen dan verkoopcijfers van merken opkrikken’, zegt Shanice Engel. ‘Het kan ook ingezet worden om sociaal-maatschappelijke kwesties aan te kaarten en om relevante boodschappen uit te dragen.’
Opinie | Tijl De Bie Opinie | Tijl De Bie 'Persoonlijke AI-vriendjes maken gerichte manipulatie mogelijk op ongeziene schaal' Tijl De Bie staat stil bij de risico's van AI companion chatbots, een soort van persoonlijke AI-assistenten, die ook in apps voor kinderen en jongeren opduiken. 'Er is nood aan meer bewustwording, maar ook op wetgevend vlak moeten we werk maken van een inhaalbeweging.'
Nieuws Nieuws Seksuele opvoeding: ‘Op TikTok, Instagram en Snapchat circuleert heel wat foute informatie' Nu de minimumdoelen van het vak seksuele opvoeding in de tweede en derde graad secundair niet langer gespecifieerd zijn, vrezen experts dat jongeren nog vaker het antwoord op hun vragen zullen zoeken op sociale media.