In beeld: De iPad-gekte
Apple-topman Steve Jobs lanceerde de iPad in VS al op 3 april. Al van bij het begin bleek de tabletcomputer een zeer gegeerd gadget.
Met de iPad kan je onder andere surfen op het web, e-mails beheren, digitaal boeken lezen en muziek beluisteren.
Naast alle positieve commentaren kreeg de iPad ook negatieve kritiek. Zo kan je met de iPad niet ‘multitasken’. En laat dat nu net de grootste troef zijn van computers sinds 25 jaar.
Door het grote succes van de iPad in de Verenigde Staten was Apple genoodzaakt de lancering voor de rest van de wereld uit te stellen. Vrijdag 28 mei is de lancering dan toch een feit.
De opening van de winkels gebeurt op een feestelijke manier, zoals hier in Hamburg.
Een nieuwe Apple naast een oude: een wereld van verschil.
De Apple-gekte slaat overal toe. Ook in Tokyo staan ellenlange rijen mensen aan te schuiven om een iPad te bemachtigen.
Voor ongeveer 499 euro kan je de iPad kopen in Europa. Dat is ongeveer 100 euro meer dan in de VS.
België zal nog moeten wachten tot juli vooraleer ook hier de iPad gelanceerd wordt.
Apple zet met deze lancering zijn opmars verder. Volgens onderzoeksbureau Millward Brown bezet Apple de derde plaats in de lijst van honderd sterkste en meest waardevolle merken ter wereld, waarin Google de eerste plaats inneemt.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier