Video | Nieuws

Het nieuwe Mora-gezicht en de nieuwe JIM-snack!

Tijdens JIM Explore afgelopen herfstvakantie werd het al aangekondigd: JIM gaat samen met Mora een nieuwe frituursnack uitbrengen. Bijna 1200 jongeren hebben nu beslist dat het de JIM’s Chicken Stache wordt. Die ligt vanaf april 2015 in de frituren. Eind 2014 startte JIM een online bevraging naar de smaakvoorkeuren van Vlaamse jongeren. Uit die resultaten werden vier snacks geselecteerd: The Loveburger, JIM’s Chicken Stache, de Fireball en de Chicken Churries. Deze vier mogelijkheden konden jongeren ontdekken tijdens JIM Explore, de grootste pop-up van het land tijdens de herfstvakantie, en op JIM.be. Bijna 1200 jongen brachten hun stem uit en bepaalden dus dat de JIM’s Chicken Stache als winnaar uit de bus kwam. Verder hield JIM ook meer dan 100 screentests. De beste drie kandidaten maakten via een groot finalespel kans om het gezicht te worden van de hele mediacampagne. De 26-jarige Amelie Tackx uit Gent won en zal dus binnenkort te bewonderen zijn als gloednieuw Mora-gezicht. Mieke De Laat (Marketing Manager Retail en OOH België Mora): “De JIM’s Chicken Stache van Mora is het resultaat van een uniek co-creatietraject. In alle stappen van het innovatieproces hebben de jongeren het laatste woord gehad, van idee-generatie tot en met conceptcreatie. Ook in de communicatie zal deze frituursnack aangeprezen worden door jongeren. Co-creatie is geen nieuwe manier om tot innovaties te komen, maar hoe we samen met JIM de jongeren betrokken hebben in elke mogelijke stap is wel uniek.”

Tijdens JIM Explore afgelopen herfstvakantie werd het al aangekondigd: JIM gaat samen met Mora een nieuwe frituursnack uitbrengen. Bijna 1200 jongeren hebben nu beslist dat het de JIM’s Chicken Stache wordt. Die ligt vanaf april 2015 in de frituren. Eind 2014 startte JIM een online bevraging naar de smaakvoorkeuren van Vlaamse jongeren. Uit die resultaten werden vier snacks geselecteerd: The Loveburger, JIM’s Chicken Stache, de Fireball en de Chicken Churries. Deze vier mogelijkheden konden jongeren ontdekken tijdens JIM Explore, de grootste pop-up van het land tijdens de herfstvakantie, en op JIM.be. Bijna 1200 jongen brachten hun stem uit en bepaalden dus dat de JIM’s Chicken Stache als winnaar uit de bus kwam. Verder hield JIM ook meer dan 100 screentests. De beste drie kandidaten maakten via een groot finalespel kans om het gezicht te worden van de hele mediacampagne. De 26-jarige Amelie Tackx uit Gent won en zal dus binnenkort te bewonderen zijn als gloednieuw Mora-gezicht. Mieke De Laat (Marketing Manager Retail en OOH België Mora): “De JIM’s Chicken Stache van Mora is het resultaat van een uniek co-creatietraject. In alle stappen van het innovatieproces hebben de jongeren het laatste woord gehad, van idee-generatie tot en met conceptcreatie. Ook in de communicatie zal deze frituursnack aangeprezen worden door jongeren. Co-creatie is geen nieuwe manier om tot innovaties te komen, maar hoe we samen met JIM de jongeren betrokken hebben in elke mogelijke stap is wel uniek.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content