BNP Paribas Fortis slikt per ongeluk bankkaarten in
Klanten zagen hun kaart zaterdagavond “ingeslikt” worden, waarop de automaten zichzelf defect verklaarden. De problemen zijn ondertussen van de baan.
Zaterdagavond waren op heel wat plaatsen in het land problemen met de bankautomaten van BNP Paribas Fortis.
Klanten zagen hun kaart “ingeslikt” worden, waarop de automaten zichzelf defect verklaarden. Op Twitter werd al snel melding gemaakt over de problemen. En ook bij het centrale nummer van Card Stop liepen heel wat meldingen binnen, aldus BNP-woordvoerster Hilde Junius. De eerste telefoontjes kwamen van Luik, maar ook uit andere delen van het land -tot West-Vlaanderen toe- volgden al snel berichten over problemen.
ICT-fout
De oorzaak van het defect is nog niet achterhaald, luidt het bij BNP Paribas Fortis zelf. Vermoedelijk gaat het om een ICT-fout.
BNP-klanten die hun bankkaart kwijt zijn, nemen dinsdag best contact op met hun BNP-kantoor om hun kaart terug te krijgen.
“Onze klanten kunnen dinsdag onmiddellijk hun kaarten terugkrijgen, tenminste als ze bij hun eigen kantoor geld probeerden af te halen”, zegt Junius. “In het andere geval sturen we de kaarten door naar hun eigen kantoor, en zullen ze die daar moeten afhalen. Het duurt normaal één werkdag voor de kaarten ter plaatse zijn”, zegt woordvoerster Hilde Junius.
Oude kaart terug
BNP Paribas Fortis volgt eenzelfde procedure voor klanten van andere banken. Eens daar aangekomen, is het de verantwoordelijkheid van die banken om ze terug te bezorgen.
Junius zegt dat de klanten van BNP Paribas Fortis vermoedelijk gewoon hun oude kaart zullen terugkrijgen – als een kaart geblokkeerd wordt, krijgen klanten normaal gezien een nieuwe. “De kaarten zaten veilig in de bankautomaat. Dat is anders als ze verloren of gestolen zijn.” (Belga/TE)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier