Darya Safai (N-VA) in haar nieuwe boek: zonder Hamas kon Gaza een toeristisch paradijs zijn

© BELGA/BELPRESS
Adriaan Cartuyvels

In Van de cel naar de Kamer richt Kamerlid Darya Safai (N-VA) haar pijlen op de islam. Die religie zorgt al heel haar leven voor bedreigingen, eerst in haar thuisland Iran, en nu ook in België.

Darya Safai vluchtte rond de eeuwwisseling met haar man vanuit Iran naar België. In ons land zette ze naar eigen zeggen alles op alles om zo snel mogelijk te integreren. En met succes. Niet omdat ze slimmer was dan anderen, wel omdat ze ‘bereid was om hard te werken’.

‘Integratie betekent niet alleen dat je de taal van het land kunt spreken’, schrijft Safai, maar ook ‘dat je de waarden van de cultuur leert kennen en omhelst’. Als hardwerkende, succesvolle tandarts en voorvechter van vrouwenrechten past ze in het rijtje vrijgevochten vrouwen met een migratieachtergrond bij de N-VA.

In haar boek beschrijft Safai hoe ze vreest dat onze normen en waarden -en de westerse democratie – op de helling komen te staan door een ‘groeiende islamisering’. In de twaalf hoofdstukken legt ze links tussen haar geboorteland Iran en de politieke ontwikkelingen in Europa. Het boek is kritisch voor het cultuurrelativisme van mensen op links die onverschillig zijn voor ‘de infiltratie van de islam’. Want, zo schrijft Safai: ‘Het uiteindelijke doel van die religie, is de wereld veroveren’..

Zes opvallende stellingen uit het boek

1. ‘De islam is een angstaanjagende ideologie, met jihadisme en terreur als ingebakken ingrediënten.’

Aartsvijand islam vormt volgens Safai de ultieme bedreiging voor het Westen. Iedereen die dat niet wil geloven, is ‘naïef’. Ze noemt de religie ‘een sluipend gif’ en ‘een verderfelijke ideologie’. Van valse fraude-beschuldigingen tegenover haar man tot de Houthi-aanvallen op westerse schepen, ‘altijd en overal hadden de islamisten een vinger in de pap’.

2. ‘Terwijl échte vluchtelingen – vrouwen die tegen ayatollahs strijden, in de gevangenis terechtkomen en hun land uiteindelijk toch weten te ontvluchten – geen kans krijgen om in Europa te raken, bekommeren we ons wel om jonge, alleenstaande mannen die illegaal het land binnenkomen om economische redenen.’

Die ‘échte vluchteling’ is Safai zelf. Ze plaatst haar succesverhaal van goed geïntegreerde migrant tegenover een grote groep gelukzoekers waarvoor er geen draagvlak meer zou zijn, ‘de zoveelste mislukking van de linkse opengrenzenlobby’. Dat is funest voor Europa, want ongecontroleerde immigratie kan een beschaving ‘totaal onderuithalen’ of ‘zelfs doen verdwijnen’. Verder schrijft Safai dat ‘islamisme geen bacteriële ziekte is waarvoor je een antibioticum kunt voorschrijven. Een paar sessies deradicalisering volstaan niet om komaf te maken met deze ideologie.’

3. ‘Ik wil in deze moeilijke tijden de stem van de rede zijn in mijn nieuwe thuisland, uit liefde en bezorgdheid voor de westerse beschaving, nog altijd de mooiste en belangrijkste in de recente geschiedenis van de mensheid, wat sommige zelfhaters ook mogen beweren.’

Safai licht toe waarom ze na vijftien jaar als tandarts in de politiek besloot te stappen. Ze wil met haar kennis en achtergrond ‘een bijdrage leveren om het islamisme uit te schakelen’. Met ‘zelfhaters’ doelt Safai op alle ‘progressievelingen’ die oogkleppen zouden dragen voor de ‘islamisten, jihadisten en terroristen’ die onze samenleving onder druk zetten, en zelfs willen vernietigen’.

Haar ‘vrijheden en burgerrechten’ worden volgens haar bedreigd door ‘een geheel misplaatst en overdreven woke gedoogbeleid’. Die ‘linkse ideologie’ zou ‘islamisten’ helpen ‘in het bevorderen van hun ideologie onder noemers als inclusiviteit, multiculturalisme en cultuurrelativisme’.

4. ‘De discriminatie van vrouwen is de hoeksteen van het islamisme en de hoofddoek is het symbool van die discriminatie.’

De hoofddoek geldt voor Safai als het ultieme symbool van onderdrukking. Ze was dan ook verbijsterd toen ze in België voor het eerst vrouwen met een hoofddoek zag. ‘Waarom zou je hier een hoofddoek dragen? Wat doe je dan in Europa?’

5. ‘Syrië, Irak en Oekraïne: zonder het islamitische regime in Iran zou de massale migratie grotendeels tot stilstand komen.’

‘De Islamitische Republiek van Iran’ speelt een grote rol in de migratiestromen, meent Safai. Als Iran niet door islamitische leiders zou worden bestuurd, zouden die conflicten misschien niet hebben plaatsgevonden.

6. ‘Gaza zou net zo goed een welvarend gebied kunnen zijn waar veel toeristen komen, maar dat is niet wat Hamas wil.’

Alle miserie waar de inwoners van Gaza nu onder lijden, wordt volgens Safai veroorzaakt door Hamas. ‘Want dat is wat islamisten met een land doen: het alle kleur en schoonheid ontnemen.’ Zonder Hamas zou Gaza een toeristisch paradijs kunnen worden, aldus Safai.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content