VW wil een vliegende start nemen
“De terugval in 2012 mag niet worden gedramatiseerd,” zegt VW-woordvoerder Jean-Marc Ponteville.
Volkswagen verkocht vorig jaar bijna 10.000 auto’s minder dan in 2011, maar eindigde niettemin op plaats één in ons land – ten koste van de Franse merken. “2011 was een uitzonderlijk jaar, dankzij de ecopremies van de regering. De terugval in 2012 mag daarom niet worden gedramatiseerd.” Aan het woord is VW-woordvoerder Jean-Marc Ponteville. Voor 2013 verwacht hij een licht herstel van de Belgische markt en een goed jaar voor Volkswagen.
“Met de nieuwe Golf beschikken wij over de beste auto op de markt. In de loop van 2013 introduceren wij de nieuwe Beetle Cabriolet, de Jetta Hybrid alsook enkele speciale versies van de Caddy. Op onze stand kunnen de bezoekers bovendien kennismaken met de diverse alternatieve aandrijfsystemen die op het VW-gamma beschikbaar zijn. Naast de BlueMotion diesel- en benzinemotoren bieden wij LPG-, CNG- en hybridetoepassingen aan. Wij lichten hier ook de sluier van de elektrisch aangedreven Up! die in 2014 het gezelschap krijgt van de Golf met elektromotor.”
Op de vraag hoe belangrijk een autosalon is voor een volumemerk als Volkswagen, volgt een kort maar krachtig antwoord. “Het Autosalon van Brussel is zowel een toon- als een koopmoment. Een merk dat hier goed scoort, legt de basis voor een succesvol jaar. Het komt eropaan om een vliegende start te nemen en vanaf dag één de concurrenten te snel af te zijn. Volkswagen beschikt over een zeer uitgebreid en uitgebalanceerd gamma en staat aan de top op het vlak van technologische vernieuwing.”
Autosalon van Brussel
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier