Peugeot lanceert elektrische E-408

Alain De Jong

De Peugeot 408 gaat nu ook aan de stekker. De elektrische variant produceert 210 pk en heeft een actieradius van 453 kilometer.

Met de elektrische transitie in zicht moeten de autoconstructeurs dringend werk maken van de omschakeling van hun gamma van thermische wagens, via hybrides naar volledig elektrische modellen. Zo krijgt ook de cross-over uit de middenklasse van Peugeot zijn stekkerversie: de E-408 die in de loop van 2025 op de markt komt.

De Peugeot E-408 wordt op de voorwielen aangedreven door een 210 pk en 343 Nm sterke elektromotor die gekoppeld is aan een NMC-batterij van 58,2 kWh die een rijbereik van 453 kilometer (WLTP) garandeert. Snelladen kan aan maximaal 120 kW, zodat de accu op ongeveer 30 minuten weer tot 80% van zijn capaciteit gevuld is. Aan boord is ook nog een lader van 11 kW aanwezig en een warmtepomp voor een efficiënte verwarming en koeling van het interieur behoort eveneens tot de standaarduitrusting.

Uiterlijk onderscheidt de elektrische Peugeot E-408 zich enkel door een paar details en specifieke logo’s. Op technisch vlak moet een volledig vlakke bodem nog de luchtweerstand verbeteren om het rijbereik verder te optimaliseren. En tijdens het rijden heeft de bestuurder ook de keuze uit drie niveaus van regeneratie om de acculading onderweg zo efficiënt mogelijk te gebruiken.

De Belgische prijzen van de Peugeot E-408 worden na de jaarwisseling verwacht in de aanloop van de lancering van dit nieuwe model.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content