Auto Auto Derde generatie VW Tiguan komt eraan Volkswagen is druk in de weer met volledig elektrische ID.-modellen, maar blijft ook investeren in SUV-modellen met verbrandingsmotoren. Al zitten in de nieuwe Tiguan vooral hybride aandrijvingen.
Auto Auto MG lanceert premiumdivisie Het Anglo-Chinese MG dat vooral met betaalbare elektromobiliteit het verschil wil maken, lanceert IM. Dit bijkomend merk wil zich met intelligente mobiliteit positioneren.
Auto Auto Tweedehandsleasing in de lift Vijf jaar geleden startte Lizy in Brussel met leasingformules voor tweedehandswagens. Dit blijkt een hit omdat de vraag naar betaalbare elektrische leasevoertuigen stijgt.
Auto Auto Dacia Spring weer hertekend Dacia heeft zijn elektrische Spring nog eens hertekend. Het compact en betaalbaar elektrowagentje krijgt een nieuwe look die aansluit bij de andere modellen van Dacia.
Auto Auto Breaks zijn zuiniger, ook als EV Op de markt van de elektrische voertuigen zien we meer en meer breakmodellen. De première van de ID.7 Tourer illustreert dit.
Auto Auto EV’s onder de 40.000 euro Nu de kogel door de kerk is voor de premie voor elektrische wagens, gaan nog meer constructeurs overstag. Zij kunnen plots wel een elektrische auto leveren onder de 40.000 euro.
Auto Auto Auto van het Jaar 2024 is elektrisch én made in France De verkiezing van de Auto van het Jaar 2024 is uitgedraaid op een ongemeen spannende tweestrijd tussen de Renault Scenic E-Tech Electric en de BMW 5-reeks. Met de eerste prijs voor de Scenic E-Tech Electric beloont de jury de inspanningen van Renault inzake de elektrificatie van zijn gamma.
Auto Auto Geneva International Motor Show (GIMS) 2024: de afwezigen hebben ongelijk Na drie afzeggingen op rij was het lange tijd ongewis of de editie 2024 van de Geneva International Motor Show (GIMS) zou doorgaan. Dat verklaart waarom slechts een handvol exposanten aanwezig is op wat ooit het meest prestigieuze autosalon ter wereld was. De afwezigen, de grote Europese autogroepen, hebben ongelijk.
België België Vlaamse premie voor elektrische wagens steekt in Brussel en Wallonië de ogen uit Waalse en Brusselse autobezitters kunnen alleen dromen van een aankooppremie voor een elektrische auto.
Auto Auto Nieuwe Ypsilon moet Lancia redden Om te bewijzen dat Lancia terug is van weggeweest, komt er een nieuwe Ypsilon die volledig elektrisch is. Al volgen er ook varianten met verbrandingsmotor.
Auto Auto Mercedes Marco Polo wordt 40 Precies veertig jaar geleden bracht Mercedes zijn kampeerwagen genoemd naar de Venetiaanse ontdekkingsreiziger Marco Polo en gebouwd op basis van de Bremer Transporter.
Auto Auto Skoda Octavia met AI Skoda vernieuwt zijn bestverkopend model, de Octavia. Zowel de berlineversie als de break (combi) van de middenklasser krijgen een grondige update.
Auto Auto KGM hertekent Tivoli KGM lanceert de vernieuwde Tivoli die tot voor kort een SsangYong-merkembleem droeg. De Tivoli neemt het design van de recent gelanceerde Torres over.
Auto Auto Ford Kuga krijgt nieuwe prijs De Ford Kuga krijgt na vier jaar een opfrisbeurt. Ford geeft ook details vrij over de beschikbare motoren en de prijs.
Auto Auto Nederlandse Mini-productie gestopt In het Nederlandse Born rolde de laatste Mini van de band. De Anglo-Duitse BMW-dochter concentreert de productie van Mini's nu vooral in de moderne Britse Oxford-site en in de (BMW-)fabriek in Leipzig.
Auto Auto Nieuwe mobiliteit brengt nieuwe risico’s Er ontstond commotie over de veiligheid van de bakfietsen van de Nederlandse constructeur Babboe. Bij bepaalde modellen zou het frame kunnen breken, met serieuze veiligheidsrisico’s als gevolg.
Auto Auto Europese GSR2-richtlijn is het doodvonnis van kleine sportwagens Het lijkt erop dat Freude am Fahren een doorn in het oog is van de Europese beleidsmakers. Zij grijpen elk voorwendsel aan om nieuwe verplichtingen op te leggen die het plezier van autorijden fnuiken. De Europese General Safety Regulations (GSR2) geven zelfs ondubbelzinnig de doodsteek aan kleine sportwagens.
Auto Auto Groen legt 'sociale leasing' van elektrische wagens op tafel Groen pleit voor een systeem van sociale leasing van elektrische wagens. De groenen mikken daarmee op de doelgroep die een wagen nodig heeft om zich te verplaatsen, maar voor wie de aankoop van een elektrische auto om financiële redenen niet mogelijk is.
Auto Auto Hoe geloofwaardig is het verhaal over de fusie tussen grote Europese autogroepen? De autowereld beleeft turbulente tijden. De transitie naar elektrificatie verloopt moeizamer dan verwacht en de opmars van goedkope Chinese auto’s op de Europese markt bezorgt de Europese autobazen grote kopzorgen. Biedt schaalvergroting een oplossing en zo ja, welke merken of autogroepen komen in aanmerking?
Auto Auto Einde voor Mini Clubman Mini zet de productie van de breakversie stop en rekent nu op het succes van zijn crossovers.
Auto Auto Ford Puma gaat aan de stekker Ford gaf zijn Puma een update in afwachting van een volledig elektrische versie.
Auto Auto Audi met exclusief afscheidsnummer Audi neemt afscheid van de hypersportieve RS Avant met een speciale reeks.
Auto Auto Taycan: forser en verder De elektrische berline van Porsche krijgt een update die vooral op technisch vlak te situeren valt.
Auto Auto Jeep Renegade viert tien jaar De Jeep Renegade mag na een update zijn succesvolle carrière verderzetten.
Auto Auto Hybride MG3 wordt budgetauto MG maakt faam met zijn geëlektrificeerd gamma dat weldra wordt uitgebreid met een betaalbare, kleine hybride auto.
Auto Auto Ampère gaat niet naar de beurs Renault brengt Ampère, de divisie waar alle elektrische activiteiten moeten worden ondergebracht, begin 2024 dan toch niet naar de beurs.
Auto Auto BYD verhuist deel productie naar Europa BYD wil auto’s bouwen op Europese bodem en start in Hongarije met een productiesite.
Auto Auto Iveco zoekt hulp bij Hyundai Vracht- en bestelwagenconstructeur Iveco gaat voor de Europese markt een elektrische bestelwagen aanbieden met Hyundai-technologie.
Auto Auto Automarkt veert weer op De inschrijvingen voor zowel nieuwe als tweedehandswagens kenden een zeer sterke groei in januari 2024.
Auto Auto Dacia Sandrider klaar voor Dakar Dacia duikt met de Sandrider de woestijn in en gaat op jacht naar de zege in de Dakar Rally.
Auto Auto Verkooprecord voor Ferrari De Italiaanse sportwagens gingen vorig jaar als warme broodjes de deur uit en zorgden voor een recordwinst.
Auto Auto Nieuwe Ford Mustang arriveert De nieuwe generatie van de iconische Amerikaanse sportwagen is nu ook in ons land leverbaar.
Auto Auto Waarom Europese autoconstructeurs meer steun verwachten van Europese politici Na tegenvallende verkoopcijfers in januari en met Europese verkiezingen in het verschiet verheffen gezaghebbende Europese autobazen hun stem. Zij vragen meer steun van Europa om de omslag naar elektrische aandrijving te realiseren én waarschuwen voor de dramatische gevolgen van het terugdraaien van de klok.
Auto Auto Elektrische BMW i5 als snelle break De BMW i5 Touring krijgt een bijzonder pittige variant.
Auto Auto Jeep Wagoneer S is elektrische crossover Ook Jeep ziet de toekomst volledig elektrisch met onder andere de nieuwe Wagoneer S.
Auto Auto BYD breidt gamma uit met Atto 2 Het Chinese automerk BYD zet zijn opmars in Europa verder met weer een nieuw elektrisch model: de compacte crossover Atto 2.
Auto Auto Elektrisch populairder dan diesel In 2023 werden voor het eerst meer dan 1,5 miljoen elektrische auto’s ingeschreven in Europa.
Auto Auto Tata Punch is prijzenkraker Niet alleen Chinese maar ook Indische automerken pakken uit met zeer betaalbare elektrische wagens.
Auto Auto Opel Frontera maakt comeback Opel haalt een oude naam van onder het stof voor een nieuw model: de elektrische opvolger van de Crossland.
Auto Auto Worden Tesla en Trump de doodgravers van de Europese automerken? Sinds begin januari is het Tesla-aandeel gedaald met 26 procent. Topman Musk ligt daar niet wakker van. De onverbeterlijke visionair wil van Tesla de nummer één in de autowereld maken, koste wat kost. Musk staat daarmee op één lijn met Trump die opnieuw de nummer één in de politieke wereld wil worden. In beide gevallen ten koste van de Europese autosector.
België België Uw auto wordt steeds breder, en dat is een probleem: ‘Maar mensen met een Dacia Duster hoeven we niet te viseren’ ‘Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen kleinere en grotere SUV’s’, zegt William Todts, directeur van de invloedrijke Europese denktank Transport & Environment.
Auto Auto Autosalon of niet? Hoewel Febiac, de overkoepelende organisatie van Belgische auto-invoerders, geen klassiek autosalon organiseerde, was er wel de BAS (Brussels Auto Show) en kondigden de merken salonkortingen aan.
Auto Auto Hyundai Bayon vernieuwd Hyundai nam zijn meest compacte crossover onderhanden. Het design bouwt verder op dat van de grotere Kona. Ook het interieur wordt opgefrist en een stekkerversie komt er vooralsnog niet.
Auto Auto SsangYong verdwijnt, leve KGM Het Koreaanse SsangYong werd vorig jaar overgenomen door de - ook Koreaanse - groep KGM. Vanaf de lente krijgen de dealers de nieuwe KGM-huisstijl aangemeten.
Auto Auto Stellantis gaat grote EV’s bouwen Stellantis, de groep met onder andere Citroën, Peugeot, Fiat Opel, Jeep en DS, stelde een nieuw platform voor waarop grote elektrische modellen zullen worden gebouwd.
Auto Auto Regering twijfelt over vergroening Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) staat op de rem van de vergroening van salariswagens. Er zijn plannen om het voordeel van alle aard (VAA) voor auto's met verbrandingsmotoren te verlagen.
Auto Auto Alfa Romeo blikt vooruit Alfa Romeo wil als Stellantis-dochter vooral stabiliteit creëren via nieuwe modellen. Die zijn in hoofdzaak geëlektrificeerd met de Milano op kop.
Auto Auto BYD bouwt eigen boten Het Chinese BYD is een belangrijk opkomend merk dat bij ons vooral elektrische modellen op de markt brengt. BYD neemt voortaan de overzeese expeditie van deze wagens in eigen handen.
Auto Auto Mercedes wint prestigeduel van BMW in luxesegment Het nieuwe jaar is slecht begonnen voor BMW. Na drie jaar moet de Beierse constructeur de koppositie in het luxesegment opnieuw afgeven aan aartsrivaal Mercedes. Beide volgen een compleet verschillende strategie, in 2023 was die van Mercedes blijkbaar de betere.