MG lanceert nieuwe HS

Alain De Jong

De tweede generatie van de Chinese SUV is verkrijgbaar met een klassieke verbrandingsmotor of een plug-inhybride aandrijving met een elektrisch rijbereik van ruim 120 kilometer.

MG maakte zijn Europese debuut in 2020 met de SUV EHS voorzien van een plug-inhybride motorisatie. Later volgde een versie met een gewone benzinemotor en kwamen er diverse andere modellen. Met het gekende succes.

Nu trakteert het Chinese merk het Europese publiek op de tweede generatie van deze SUV. Die is nauw verwant met de Roewe RX5. Die zit ook in de portfolio van de SAIC autogroep maar wordt hier onder het bekende MG-label gecommercialiseerd.

De nieuwe MG EHS valt nog altijd op met zijn strakke lijnen en de robuuste grille, terwijl het voertuig in alle richtingen een beetje groeide. Dat resulteert vooral in meer interieurruimte, waarvan de passagiers profiteren en ook het koffervolume met 44 liter toeneemt tot 507 liter. Tegelijk kreeg het interieur een update met een nieuw dashboard met twee grote digitale displays.

120 km elektrisch

Voor de aandrijving is er nog altijd keuze tussen een klassieke verbrandingsmotor of een plug-inhybride aandrijving. De MG HS heeft een 1,5 liter turbobenzine van 170 pk en 275 Nm, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak of een gerobotiseerde zevenbak. In de MG EHS produceert de 1.5 liter 142 pk en krijgt de hulp van een 209 pk sterke elektromotor. Met het accupakket van 24,7 kWh kan deze PHEV bovendien 120 kilometer (WLTP) zuiver elektrisch rijden.

De nieuwe MG HS en EHS worden op het einde van dit jaar gelanceerd. Tegen dan zijn er meer specificaties bekend, ook de Belgische prijzen.

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content