Maxus lanceert eTerron 9 pick-up

Alain De Jong

Het Chinese automerk Maxus breidt zijn aanbod op onze markt uit met een nieuwe elektrische pick-up.

Maxus is hier een nog jong en minder bekend automerk. Het behoort tot de grote Chinese autogroep SAIC en heeft dus de nodige technologische knowhow in huis. Het aanbod bij ons bestaat uitsluitend uit elektrische modellen: de eUniq 6 SUV, de Mifa 9 monovolume en de T90 EV pick-up. Daarbij komt nu een elektrische pick-up die onlangs op het transportsalon van Hannover werd voorgesteld.

Ruim rijbereik

De Maxus eTerron 9 heeft een volledig elektrische aandrijflijn. Die bestaat uit twee elektromotoren (vooraan met 170 pk en achteraan met 272 pk) die samen een systeemvermogen van 442 pk verzekeren. Daarmee beschikt deze pick-up over vierwielaandrijving en kan hij zich met behulp van het All Terrain System (ATS) en zes voorgeprogrammeerde rijmodi vlot uit de slag trekken op vrijwel alle ondergronden en in de meest diverse omstandigheden.

De eTerron 9 heeft een accupakket met een capaciteit van 102 kWh dat een rijbereik van 430 kilometer (WLTP) garandeert. Dat pakket is voorzien van het zogenaamde Tetris-ontwerp dat via optimale thermische koeling de prestaties van de batterij optimaliseert. Snelladen met gelijkstroom kan aan maximaal 115 kW. Dan volstaan 40 minuten om de accu weer op 80 % van zijn capaciteit te brengen. Verder beschikt deze pick-up ook over een handige vehicle-to-loadfunctie (V2L) met meerdere 2,2 kW- en 6,6 kW-aansluitingen. Daarmee kan je te velde elektrische toestellen en werktuigen gebruiken.

Tillen

De 5,50 meter lange Maxus eTerron 9 is voorzien van een ruime laadbak waarin tot 620 kilogram kan terwijl het trekvermogen 3,5 ton bedraagt. Gemakkelijk daarbij is de luchtvering met Easy Load-functie die de laadhoogte tijdelijk met 60 millimeter verlaagt om spullen zonder problemen aan boord te tillen.

De twee voorzetels kan je neerklappen zodat er zelfs een slaapruimte in het interieur ontstaat. Het design binnenin is strak, modern en overzichtelijk met een dashboard waarop een breed digitaal display prijkt voor de bediening van de boordfuncties en het infotainmentsysteem.

De Maxus eTerron 9 komt nog dit jaar op de Europese markt. Weldra volgen meer specificaties en de Belgische prijzen.

1/5

2/5

3/5

4/5

5/5

1/5

2/5

3/5

4/5

5/5

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content