Lotus Elise gaat off-road

Alain De Jong

Deze rasechte sportwagen waagt zich nu ook als terreinwagen naast de gebaande wegen.

De Lotus Elise is een spartaanse sportwagen. Die voelt zich vooral thuis op een circuit en zet liever geen wiel naast het asfalt. Daar dacht tuner Get Lost anders over. Dat blijkt uit het Project Safari dat de tweezitter omtovert tot een heuse terreinwagen. De Elise staat plots veel hoger in de veren, heeft grotere wielen, op de snuit prijken vier extra verstralers en achter de cockpit troont een reservewiel en een ‘snorkel’, een overbemeten luchtinlaat waarmee je een riviertje zorgeloos kan doorwaden.

Deze Lotus Elise Safari zet zich zonder gêne in de slipstream van de Porsche 911 Dakar en kan zonder twijfel de liefhebber van originele off-road avonturen verleiden. Voor de aandrijving gebruikt de tuner nog altijd de vertrouwde 1,8 liter benzinemotor.

Get Lost toont dit studiemodel van de Safari waarvoor ook productieplannen bestaan als er zich klanten aandienen. De prijs voor de ombouw is niet bekend. Maar wie nog een Lotus Elise heeft staan en er graag het onverhard mee op gaat, mag de tuner altijd een bezoekje brengen om die plannen concreet te maken.

1/4

2/4

3/4

4/4

1/4

2/4

3/4

4/4

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content