Hyundai stelt termijnstrategie voor
Hyundai koestert ambitieuze plannen want de Koreaanse constructeur wil tegen 2030 jaarlijks 5,55 miljoen voertuigen verkopen. Waarvan 2 miljoen exemplaren volledig elektrisch.
Hyundai CEO Jaehoon Chang gaf op de CEO Investor Day 2024 inzicht in de toekomstplannen van het merk. Hoewel de ommekeer naar elektromobiliteit minder snel lijkt te verlopen dan gepland, gaat Hyundai ook de komende jaren veel energie en geld pompen in de ontwikkeling van elektrisch aangedreven auto’s. Tegen 2030 wil Hyundai niet minder dan 21 zuiver elektrische modellen in portfolio hebben. Zo kan de constructeur elk type consument een elektrische oplossing bieden.
Er moeten meer betaalbare compacte, elektrische voertuigen komen, maar ook aan de andere kant van het spectrum willen de Koreanen eveneens een alternatief bieden. Dat worden de zogenaamde EREV-modellen (voor de Noord-Amerikaanse en Chinese markt) die met één oplaadbeurt een bereik van ruim 900 km halen. Hyundai gaat ook meer inzetten op het zelf produceren van batterijen om de prijs te verlagen en het veiligheidsniveau op te krikken.
Los van de elektrificatie investeert Hyundai verder in waterstoftechnologie om de energietransitie efficiënt te laten verlopen. Om diezelfde reden werkt het merk zijn aanbod van hybride modellen (zij gebruiken nog altijd gedeeltelijk een thermische motor) verder uit tot 14 stuks . Enkele van die hybride auto’s worden op bepaalde markten onder de premium merknaam Genesis aangeboden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier