Cardoen wordt 75
Autosupermarkt Cardoen bestaat 75 jaar. Het bedrijf telt 16 vestigingen die zowel nieuwe als gebruikte auto’s verkopen.
Cardoen is een buitenbeentje in de sector want het gooide het klassieke dealermodel flink overhoop. Het bedrijf startte in Antwerpen en pionierde als multimerkdealer. Het wou de consument de beste prijs bieden en de aankoop van een auto zo eenvoudig mogelijk maken. Vandaar de naam ‘autosupermarkt’. CEO Ivo Willems zegt: ‘Een auto kopen moet even eenvoudig zijn als zich een nieuw paar schoenen aanschaffen’.
Cardoen bouwde in de loop der jaren een reputatie op om nieuwe auto’s soms goedkoper aan te bieden dan het klassieke dealernet. Dat deed de onderneming door onder meer stocks op te kopen in binnen- en buitenland. Zo kon de uitrusting van de aangeboden wagens verschillen met de versies die in België werden verkocht, maar dat deed nooit afbreuk aan de kwaliteit van het product.
Duurzaam
Cardoen wil de klant ontzorgen en doet dat niet enkel met het verkopen van nieuwe en gebruikte wagens. Er zijn ook diensten om de voertuigen te financieren, te leasen, herstellen of te onderhouden. Sinds enige tijd heeft Cardoen ook een afdeling om tweedehandswagens te refurbishen. Dat gaat niet enkel over cosmetisch koetswerk- of lakherstel, maar ook het interieur kan worden opgefrist. Indien nodig vervangt het bedrijf onderdelen vooraleer het voertuig een tweede leven krijgt. De gedemonteerde wisselstukken worden bovendien correct gerecycleerd via gescheiden afvalstromen.
Cardoen heeft ongeveer 1.000 auto’s in stock en klanten kunnen die online bestellen en desgewenst thuis laten leveren. Om de klant de nodige gemoedsrust te geven en omdat Cardoen vindt dat een auto een duurzaam product hoort te zijn, genieten alle verkochte voertuigen van uitgebreide garanties tot een leeftijd van 10 jaar.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier