Auto Auto Hoe de Renault ZOE zijn koppositie in elektromobiliteit verstevigt Onder de volumemerken geldt Renault als dé pionier inzake elektromobiliteit. De ZOE, geboren in 2013, is inmiddels de meest verkochte e-mobiel in Europa. Van de tweede generatie ZOE verwacht Renault dat die op de inslagen weg verdergaat.
Auto Auto De Mazda CX-30 is anders, gelukkig maar Met de lancering van de Mazda CX-30 voegt de Japanse constructeur een tweede model toe aan zijn succesvolle 3-reeks. Dat gebeurt niet toevallig in het segment van de compacte SUV's dat nog altijd blijft groeien. De CX-30 positioneert zich tussen de CX-3 en CX-5 en combineert de stadsvriendelijke afmetingen van de eerste met de interieurruimte en functionaliteit van het tweede model.
Auto Auto Volkswagen zet met Ford-alliantie BMW en Mercedes voor schut De kogel is door de kerk: Volkswagen en Ford bevestigen nu ook officieel dat zij nauwer gaan samenwerken bij de ontwikkeling en productie van autonoom rijdende en elektrisch aangedreven auto's. Op die manier versterkt Volkswagen zijn koppositie in de internationale automobielwereld en maakt Ford in één klap zijn achterstand goed inzake elektromobiliteit. Voor onder andere BMW en Mercedes is de nieuwe alliantie slecht nieuws.
Auto Auto Nieuwe Skoda Superb maakt zeer overtuigende indruk De derde generatie Skoda Superb heeft zopas een facelift gekregen die van het vlaggenschip van de Tsjechische autobouwer een echte topper maakt. Die wordt een niet te onderschatten concurrent voor vergelijkbare modellen van de zogenaamde premiummerken met bekend in de oren klinkende namen zoals Audi, BMW en Mercedes. Van een budgetmerk is Skoda de voorbije jaren uitgegroeid tot een van de beste volumemerken op de markt.
Auto Auto De geslaagde (r)evolutie van de Renault Clio Vrijwel alle volumemerken leven bij de gratie van enkele kaskrakers. Bij Renault is dat de Clio, de nummer één binnen zijn segment en eervolle nummer twee over alle segmenten heen. De Clio is ondertussen aan zijn vijfde generatie toe en de verwachtingen zijn hooggespannen. Een eerste testrit moet uitwijzen of die ook worden ingelost.
Auto Auto De Porsche-familie wordt groter en sportiever Porsche blijft verbazen. De geschiedenis van de Duitse sportwagenbouwer gaat terug tot 1947 en bestaat uit een aaneenschakeling van ups en downs. Het van oorsprong Oostenrijks familiebedrijf is uitgegroeid tot het paradepaard van de grote Volkswagen Group en verkoopt ondertussen meer SUV-modellen dan sportwagens. Met die kanttekening dat de Cayenne en Macan qua prestaties en rijplezier een zeer hoog sportwagenniveau bezitten. Getuige daarvan de nieuwe Cayenne Coupé.
Auto Auto De galavoorstelling van de Skoda Scala Skoda is de kaap van de 1,5 miljoen verkochte wagens voorbij en ook de winstcijfers blijven stijgen. Het Tsjechische satellietmerk van Volkswagen heeft zich de voorbije twee decennia ontwikkeld van low budgetmerk tot een zeer gerespecteerd en succesrijk volumemerk. Met elk nieuw model zet Skoda een stap vooruit, met de nieuwe Scala is dat niet anders. Skoda evolueert van simply clever naar simply the best.
Auto Auto Beeldschone nieuwe Mazda 3 verraadt de hand van Belgische topdesigner Op wereldvlak is Mazda een relatief klein merk dat op eigen kracht een plaats onder de zon heeft veroverd met opvallend modieuze modellen en innovatieve motorentechnologie. Het eigenzinnige karakter van zijn modellen is mede het werk van de Belgische topdesigner Jo Stenuit. Zopas rolde de vierde generatie van bestseller Mazda 3 van de band.
Auto Auto Nieuwe Range Rover Evoque: thuis op alle terrein Sinds de overname door Ratan Tata in 2008 is Jaguar Land Rover de snelst groeiende autogroep. Of dat zo blijft, hangt mede af van het succes van de tweede generatie Evoque. De eerste indruk laat het beste verhopen.
Auto Auto Hoe Japanse Lexus uit schaduw van Duitse premiummerken wil treden Met een modellenoffensief wil het Japanse nichemerk de verkoop in Europa omhoog krijgen van 75.000 voertuigen in 2018 naar 100.000 exemplaren in 2020.