Opinie | Gertjan Monteyne Opinie | Gertjan Monteyne 'Godsdienstleraar kan bruggenbouwer zijn in polariserende tijden' 'Vandaag worden er steeds meer vraagtekens gezet bij de levensbeschouwelijke vakken op school, maar net in tijden van superiversiteit en polarisering kan het vak godsdienst een waardevolle dialoog op gang brengen', schrijven Gertjan Monteyne en Steven Cappelen naar aanleiding van de Canvas-reeks 'Hoe was het op school?'.
Onderwijs Onderwijs De Leraarskamer van Knack: ‘Mijn leerlingen willen Palestina tot elke prijs vrij’ Van de oorlog in Gaza tot een terreuraanslag in Brussel. In veel Vlaamse klassen zorgen zulke gebeurtenissen voor onrust en spanningen. ‘Leerlingen doen vaak krasse uitspraken en dan is het aan ons om die te nuanceren’, klinkt het in De Leraarskamer van Knack.
Opinie | Alain Van Hiel Opinie | Alain Van Hiel 'Melding van het allereerste woke-incident: wat voor namen kies ik in examenvragen?' Aan de hand van een concreet voorbeeld laat sociaal psycholoog Alain Van Hiel op ironische wijze de moeilijkheden zien waar een meldpunt voor woke-incidenten mee te maken kan krijgen.