CEO onder vuur na aankondiging ‘vrouwvriendelijke’ Doritos

© YouTube

Doritos die een minder knapperige, ‘vrouwvriendelijke’ versie lanceert omdat vrouwen ‘liever beleefd eten in het openbaar’. Dat is de aankondiging die ervoor gezorgd heeft dat Indra Nooyi, CEO van moederbedrijf PepsiCo, onder vuur is komen te liggen.

Doritos die een minder knapperige, ‘vrouwvriendelijke’ versie lanceert omdat vrouwen ‘liever beleefd eten in het openbaar’. Dat is de aankondiging die ervoor gezorgd heeft dat Indra Nooyi, CEO van PepsiCo (moederbedrijf van Frito-Lay, dat onder meer Doritos maakt) onder vuur is komen te liggen.

Gevraagd naar de verschillende manieren waarop mannen en vrouwen chips eten, zei Nooyi in een radio-interview met Freakonomics: ‘Vooral jonge mannen houden van hun Doritos; ze likken met veel plezier hun vingers af en gieten de kleine gebroken stukjes chips onderaan de zak in hun mond, omdat ze de smaak niet willen verliezen. Vrouwen zouden graag hetzelfde doen, maar doen het niet. Ze houden er niet van om te hard te knarsen in het openbaar.’

Op de vraag of er een vrouwenversie van de chips zou komen, antwoordde ze: ‘Het is niet zozeer “mannelijk en vrouwelijk”, dan wel de vraag of er snacks voor vrouwen zijn die op een andere manier ontworpen en verpakt kunnen worden. En ja, we bekijken die mogelijkheid en zijn klaar om er binnenkort een hoop van te lanceren. Voor vrouwen, low-crunch, met het volledige smaakprofiel zonder dat het aan de vingers blijft plakken en hoe kun je het in een handtas steken? Want vrouwen dragen graag een snack mee in hun handtas.’

De CEO kwam onder meer op sociale media onder vuur te liggen. ‘Goed nieuws dames’, luidt het in een tweet, ‘we hebben vrouwelijke Doritos die minder knarst, dus het feminisme is geannuleerd. We hebben gelijkheid bereikt!’

https://twitter.com/OhNoSheTwitnt/status/960549160096288773OhNoSheTwitnthttps://twitter.com/OhNoSheTwitnt

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0

Een woordvoerder van PepsiCo zei aan Fox News dat ‘de verslaggeving over een Doritos-product dat specifiek voor vrouwen is, niet klopt’. ‘We hebben al Doritos voor vrouwen – het heet Doritos en miljoenen mensen genieten er dagelijks van.’ Terwijl het bedrijf tegenstrijdige boodschappen verspreidt, wordt er op verschillende sociale media de spot gedreven met het idee.

https://twitter.com/thistallawkgirl/status/960585426502344704Marie Connorhttps://twitter.com/thistallawkgirl

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0https://twitter.com/MirandaSings/status/960961125616635906Miranda Singshttps://twitter.com/MirandaSings

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0https://twitter.com/Manglewood/status/960549160759054337Molly Hodgdonhttps://twitter.com/Manglewood

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content